Divers > Conseils avant Achat

Mixbus V4 arrive

(1/9) > >>

PascalC:
Gros changements pour Harrison Mixbus V4, fondée sur Ardour5.5 donc nouvelle interface nouvelle ergonomie, import sessions protools (en cours...), amélioration notable de la charge PC Mac.

https://www.gearslutz.com/board/winter- ... st12389762

Mixbus v4 includes Harrison’s latest-generation “True Analog Mixing” engine, which has been updated with new features including a stereo width knob on the console mix-buses. Continuous development of the sound of Mixbus is what sets Harrison apart in the DAW landscape. Our users report that Mixbus is the fastest way to get a great professional-quality mix. And version 4 is going to make it even easier!

Mixbus’s new & updated GUI answers user’s requests for a single-window interface, and it allows the transport controls to appear above the mixer. The new “mini-timeline” allows fast & easy locating directly from any view. The transport controls have been streamlined, and now provide user-configuration to hide & show the elements that are needed during the different stages of production: recording, arranging, editing, mixing and mastering.

Global controls for track's input-monitoring, as well as improved support for pre-roll recording and several UI improvements, greatly improve the usefulness of Mixbus for tracking a live band. Combined with the new “tempo ramps” feature (described below), Mixbus is the new standard for live multi-track band recordings!

Mixbus v4 includes a wide range of user-requested improvements and fixes.A comprehensive redesign of keyboard shortcuts, preferences, and window-management makes Mixbus more friendly to users of other DAWs. Mixbus can now load VST plugins on Mac (in addition to AU and LV2), allowing for better Mac-to-Windows-to-Linux sharing of sessions. Multi-output virtual instruments are now easier to setup.

Tempo Ramps: following a comprehensive redesign of tempo and meter conventions, Mixbus allows the user to elegantly add tempo markers on a live show; and the tempo will smoothly ramp to follow natural tempo changes. This feature can dramatically speed-up your editing and mixing process without robbing a performance of its natural timing.

VCA Faders: Channels may be assigned to an “unlimited” number of VCAs, allowing the user to control a snare drum from 3 VCA faders: the snare, drum, and all-instruments VCA groups (for example). This unparalleled flexibility is derived from Harrison’s large-format console VCA implementation.

Lua Scripting: A comprehensive new scripting engine has been added which allows users to write simple scripts to modify their sessions. Scripts may be triggered from events ( such as “on transport stop” ). Similar to macros from Harrison’s large-format consoles, a Lua script can trigger a sequence of actions. For example: a provided example script sets all channel faders to unity, while inserting a “trim” plugin before each fader with the fader’s previous value. User’s Lua scripts may be triggered from keyboard shortcuts or buttons. You can even write your own DSP or MIDI processing plugins as lua scripts!

Continuing our collaboration with the Ardour open-source community, Mixbus v4 is session-file compatible with other Ardour-based workstations: Ardour5, Waves Tracks Live, and the newly-announced iZ Session. This unprecedented level of inter-application support is largely due to Harrison's continued funding and support of open-source development. Harrison’s proprietary plugins, including the new Spectral Compressor and Drum Character plugins, are now available separately for LV2 hosts like Ardour5 and iZ Session.

Mixbus v4 is scheduled to release on March1, 2017. Best of all: if you buy Mixbus v3 at regular price (US$79) between January1 and March1 2017, you will receive a FREE update to Mixbus v4 when it is released. Click here to get Mixbus v3 or try a demo today!

PascalC:
NB IZ Session est un nouveau fork de Ardour qui devient progressivement LE nouveau standard de la MAO. Cette fois codé par IZ technologie (Radar  !)   :o  Ardour, à suivre pour l'audio pro.

Donc on a sur base Ardour

Ardour open source
Mixbus Harrison
Mixbus 32C Harrison
TracksLive Waves
IZ Session Radar

http://www.pro-tools-expert.com/home-pa ... or-windows

PascalC:
j'aurai mixbus4 day one bien sur  ;D  je vous en ferai part si c'est bon je saute au plafond sinon je sortirai la sulfateuse ;)

Sinon faut le dire avec la base soit ardour5.5 outre l'intégration de la prise en charge en standard des sessions PTX (eh oui sans convertisseur à 300 euros) et de la video (avec vignettes), la charge CPU est en chute libre: j'ai exactement les memes perfs sour ardour5.5 que sous studio one pro3 ou reaper5. le souci est qu'il faut patienter le temps que tout soit fini, c'est LE pb du libre mais ca avance bien. Sauf que ardour m'a couté 1 dollar  :))  waves tracks live ZERO euros et sans doute la mise à jour vers MB4 dans les 39/40  autant dire que ca me convient tres bien  :))

Ca fait une paye que j'attends la fusion mixbus/ardour5 car il faut le dire, mixbus3  (et hélas la Mixbus32C premiere version) est basé sur l'infâme ardour3. On est passés du statut de soft libre low cost de la misère   ;D à soft costaud, rien à voir. Franchement pour un soft audio (pas logic like !!!!) y a plus grand chose à lui reprocher. surtout pour 1 dollar  :)) non ardour3 c'est la préhistoire, ne me manquera pas ! bon débarras.

PascalC:
https://youtu.be/27Omd3pMOok  

:))

PascalC:
Report de bug sous ardour5.5 pour la finalisation de l'import de sessions PTX HIER
le dev en charge est déja sur le coup en direct qui dit mieux ?

Donc après, car on est à 80% ok mais la session ne se charge pas à 100% (c'est du pur bugfix final)
on pourra importer de la grosse session protools PTX directement dans ardour donc dans mixbus aussi sans meme besoin d'un convertisseur de sessions : manipe simple on ouvre une session il y a une feature import PTX c'est tout (on cible le PTX tout se met en place)

Restera à finaliser la fonction vidéo qui est déja tres bien avec vignettes et banc de montage et terminé en ce qui me concerne. Le final sera du coté harrison pour l'opti de la montée en charge mais sous ardour5.5 on est au démarrage dans les 1% comme studio one. et avec une video de 2H meme pas 1.5%  ;)

PTHD d'un coté à 2500 euros avec ses ILOK ses licences infâmes plus le mac pro(qui crame) à 4000
et Mixbus Harrison à 40€ la mise à jour plus un pc lambda I5/I7 sous Linux MAO
je pense que la décision est devenue simple à prendre  ^-^

Pour LPX clair aussi j'aurai toujours un petit mac rien que pour LPX mais ce sera un complément, les grosses sessions audio : harrison  + linux

prbs réglés !

Navigation

[0] Index des messages

[#] Page suivante

Utiliser la version classique